Som una escola activa, amb un funcionament transparent en el que es tenen en compte els coneixements i iniciatives de tots els que intervenen en el procés D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE, potenciant la participació de cadascú.
Treballem en equip, perquè la dinàmica de l’escola sigui de col·laboració i tothom es senti implicat en la presa de decisions, planificacions, posta en funcionament de l’organització i utilització del serveis i recursos.
Portem a terme un projecte obert i flexible, susceptible d’introduir-hi canvis quan les circumstàncies ho aconsellin, per donar resposta a les diferents demandes que se’ns presentin, adaptant- nos als canvis i a les exigències de cada moment.
La llengua familiar majoritàriament castellà. Tot i això, la llengua vehicular i d’aprenentatge al centre és la Catalana salvo algunes excepcions. Es prioritzarà la competència comunicativa com a mitjà per a una bona autonomia personal i social ja sigui verbal o amb llenguatges augmentatius.
Els infants que s’escolaritzen en el centre, són alumnes amb dèficits greus i permanents que no poden ser atesos als centres ordinaris, derivats pels EAPS dels municipis corresponents .